A legmeggyőzőbb reklám stílusok - Rövid értékelés

2012.01.21. 18:54 Publikátor


Vajon milyen témájú reklámok fogják meg legjobban a hazai fogyasztókat?

Erre a kérdésre próbált választ keresni a egy rövid kérdőíves megkérdezésünk:

 


Reklámstílus tekintetében igazolódik a jól bevált recept, miszerint egy jó poénnal mindent el lehet adni és igaz is, ki nem szereti a vidámságot? Egyre több hazai gyártó nyúl a humor eszközéhez, gondoljunk csak a Soproni Sörbarátokra, a „Laurás” sportszelete vagy a „Hajós Bandis” Tibi csokira. A humor oly annyira elfogadott és kedvelt reklámtéma, hogy még a bankok is (Emese- Budapest Bank, OTP- Showder Klub) előszeretettel alkalmazzák.

Azonban a humor kétélű fegyver! Figyelni kell kulturális sajátosságokra, ízlésességre, fontos, hogy ne legyen elcsépelt a poén, ”érthető legyen, de üssön”. A magyar élelmiszergyártók a humort is a maguk oldalára állíthatják. A legtöbb külföldi gyártó régiókra bontja a földrészeket, bizonyos ismérvek alapján szegmentálják az országokat. Az azonos szegmensbe tartozó államokban költségkímélés miatt azonos reklámokat alkalmaznak, csupán a narrátor hangot szabják az adott nyelvi sajátosságokra. Magyarországot még manapság is előszeretettel sorolják a balkáni illetve volt szovjet tagállamok szegmensébe, mintsem a nyugati országokéba. Egy kimondottan adott kultúrára, adott nemzetre szabott humoros reklámot sokkal sarkalatosabban lehet kivitelezni, mint egy több kultúrát magába foglaló blokkban. A helyzetet kezdik felismerni a külföldi multik, egyre többen direkt reklámok születik. (például Mc Donald’s – Galla Miklós reklámja).
Ha már arról beszéltünk, hogy egy adott kultúra humorát nehéz másolni, elmondhatjuk, hogy hazafias érzelmeit visszaadni szinte lehetetlen.


A hazafias reklámok egyik sajátossága, hogy nehéz direktbe a termékről beszélni (természetesen lehet kivétel, de inkább a még fel nem dolgozott, nyersanyagnak is tekinthető élelmiszereke lehet igaz), inkább PR jellegű kampányokat lehet indítani. Tipikus példája ennek az írásomban is elemzett Soproni Sör – „Magyarország, Én így szeretlek” reklámja vagy Radnóti egy versét ”feldolgozó” Nem tudhatom reklámjuk.

komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása