Napi 21 perc a reklámok előtt

2012.01.30. 11:47 Publikátor


Tavaly  majdnem 3 millió reklám került adásba, ami azt jelenti, hogy a teljes lakosságot nézve egy ember átlagosan naponta mintegy 70 darab televíziós hirdetéssel találkozott. A legtöbbet vetített szpot a Cillit Bang egyik filme volt, ezt a Nurofen Forte drazsé reklámja követte a sorban – derül ki a Nielsen Közönségmérés elemzéséből.

 

nielsenkozonsegmeres2010

A kutató cég idén nem vár a televíziós piacon kiugró eseményt. Az új tematikus kábelcsatornák vizsgálatba történõ bevonása ugyanakkor folyamatos, ami a nézettségben további elaprózódást, a reklámadatokban pedig átrendeződést jelent.


A Nielsen Közönségmérés 2010 januárjában 32 televíziós csatornával indult, amely szám decemberre 37-re emelkede
tt. A legtöbb reklám az általános szórakoztató csatornákon futott, ezeket követte a film, majd az életmód csatornák csoportja. A legkevesebb hirdetést képviselő csoport a hírcsatornáké volt.

Az összesített adatok szerint tavaly 2 997 449 darab reklám került adásba. A legkevesebb januárban került képernyőre (4
,9%), a legtöbb – 10,2 százalék, azaz 304 881 darab – pedig novemberben. Május, június, október és december is 9 százalék fölött teljesített, így a két félév 47-53 arányban osztozott. A megjelenések száma a napok között szinte teljesen egyenletesen oszlott meg.

A hirdetések majdnem fele (47,1%) 16:00 – 23:59 között kerül képernyőre, és a még ennél is szűkebb idősávot vizsgálva látható: a reklámok mintegy egynegyede este hat és tíz óra között jelent meg. Tavaly a teljes lakossággal számolva a korábbi évekhez képest 4 és ¾ órára nőtt az egy főre jutó napi tévénézési idő. Az ebből reklámnézésre fordított percek száma kicsivel több, mint 21 perc. Ez azt jelenti, hogy egy ember átlagosan naponta 70 darab reklámot látott a sugárzott 8 212 darabból.

A Nielsen Közönségmérés az előző esztendőben 7003-féle hirdetést tartott számon. A teljes megjelenésszámot alapul véve ez azt jelenti, hogy egy reklám átlagosan 428-szor jelent meg. Ezen belül 3731-féle hirdetés 100-nál kevesebbszer került adásba, 777 darab maximum ötször, 1523-féle pedig 500-nál is többször. Idegen nyelvű hirdetésekből összesen 229 ezer került képernyőre.

A leggyakoribb reklámfilm a Cillit
Bang egyik hirdetése volt: ezt majdnem 17 ezerszer vetítették 16 féle csatornán az év 184 napján, volt amikor egy nap alatt 201-szer. A napi csúcsot azonban mégsem ez, hanem a Nurofen Forte drazsé szpotja tarja, a vidámparkos jelenettel egy nap 282-szer is találkozhattak a nézők. Ez a reklám egyébként a második leggyakoribb a maga 15 779 megjelenésével. Összesen 3 649 olyan blokkot találtak, amiben pedig mind a két hirdetés előfordult.

Egyébként 2010-ben a mintegy 3 mi
llió reklám 571 251 blokkban jelent meg. Ez átlagosan 5,2 hirdetést jelent blokkonként. Ezeknek 12,8 százaléka ugyanakkor kizárólag egyetlen hirdetést tartalmazott, az egyik tematikus kábelcsatornán viszont kétszer is előfordult, hogy 27 darab szpot ment le egymás után.

A tavalyi összesített reklámhossz 20 454 óra, azaz kicsivel több, mint 2,3 évnyi sugárzás. Az egy nap alatt mért legnagyobb összesített reklámhossz 72,5 óra 10 595 szpottal. Egy hirdetés átlagos hossza 24,6 másodperc, ami azonban ne
m azt jelenti, hogy a 25 másodpercesek a leggyakoribbak, mert ez a hossztípus csak a harmadik helyre szorult a maga 12,4 százalékával. A legtöbb hirdetés 30 másodperces volt (34,6%), ezt követte a 20 másodperces (24,6%), de 339 darab tízperces is található.

A kutatócég adatai szerint a reklámfilmek mintegy 80 százaléka (5 663 darab) a vizsgált évben debütált, ezeknek 44 százaléka hétfőn jelent meg először, 13,4 százaléka pedig elsején. E tekintetben a csúcsot 2011. november else
je tartja 111 darab új reklámmal.

A legtöbb megjelenés tavaly az élelmiszer szektorban volt, ezt követték a gyógytermékek és a szépségápolás. Ugyanez a sorrend a listaáras költés (kedvezményektől mentes hivatalos ár) szerinti sorrendet vizsgálva is.

A legnagyobb hirdetőket nézve érdekes, hogy listaáron a Reckitt Benckiser alig marad el a Procter & Gamble költésétől, mégis több mint 102 ezerrel többször volt képernyőn, mint a versenytársa.


komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása