Az MTV Hungary és a GkIeNet közösen készített felmérést a 15-24 éves magyar fiatalok médiafogyasztási szokásairól. Az eredményt a nemzetközi helyzettel összehasonlítva arra a következtetésre jutottak, hogy a magyar fiatalok ezen a téren alig különböznek külföldi társaiktól.
Szoros verseny alakult ki a számítógép képernyője és a televízió között. A fiatalok körében egyre inkább megoszlik e két digitális csatorna használata, a felmérés viszont azt mutatta ki, hogy a kettő közül a tévé a népszerűbb, hetente átlagosan 17,5 órát töltenek el előtte. A műfajok körén belül korosztályonkénti eltérés mutatkozik meg.
A huszonöt év felettiek jobban kedvelik az ismeretterjesztő- és hírműsorokat. Sokan kifejezetten egy klasszikus film megnézése miatt ülnek a képernyő elé. Ezzel szemben a 15-24 éves korosztály a könnyebb műfajokat részesíti előnyben, ők szívesebben nézik a reality show-kat, animációs-és rajzfilmeket.
A valóságshow-k még mindig kedveltek a fiatalok körében. A kutatás szerint a fiatal nők negyvenhét százaléka néz ilyen típusú műsort, a vicces jelenetek, szerelem és emberi kapcsolatok megjelenése miatt. A férfiak inkább a szexualitás jelenléte miatt szeretik ezt a műfajt.
A szex megjelenésével kapcsolatban szintén eltérnek a vélemények. A fiataloknak csak a negyvennégy százaléka tartja elfogadottnak a pornót, míg ez az arány a harmincöt év felettiek körében ötvenöt százalékot ér el. A fiatalok jobban szeretik a fiatalkori szex következményeivel foglalkozó reality jellegű műsorokat, mert ezek később jó beszédtémául szolgálnak, elsősorban a lányok számára.
A felmérés következő része erre a témára fókuszált: tévé, mint beszédtéma. Az MTV nemzetközi kutatásából, a Millenials Studyból az derül ki, hogy ebben a tekintetben nincs eltérés a magyar és külföldi fiatalok között. A világ minden pontján szeretnek a tévében megnézett műsorokról beszélgetni, különösen abban az esetben, ha az emberi kapcsolatok és a szerelem a téma. A tévé, mint a közösségi élet része, más szempontból is hangsúlyos szerepet kap, ugyanis a fiatalok negyven százaléka nyilatkozta azt, hogy társaságban (elsősorban családdal) szokta nézni a valóságshow-kat és a humoros műsorokat. Húsz százalékuk pedig baráti társasággal nézi ugyanezeket a programokat.
A közösség szerepe az internetes kapcsolattartás terén is kiemelkedő szereppel bír, ezt szintén a Millenials Study felmérése mutatta ki. A fiatal és az önálló keresettel rendelkező 25-35 év közötti korosztály egyenlő arányban (tizenöt százalékban) vallotta azt, hogy ’’mindenhol” használja az internetet. Az internetezésre alkalmas mobileszközökkel pedig a 15-24 év közötti korosztály rendelkezik a legnagyobb arányban: minden negyedik felhasználó ilyen eszközről éri el a világhálót.
*forrás: btl.hu